BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

♥ Followers ♥

♥ سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم ♥

If you don't like me, someone else will. If you're not missing me, someone else is. If you don't love me, someone else does... :)
I'm the type of girl who wears sweatshirts and jeans all the time but can dress nicer when I want to.

I'm the type of girl who is loud and talkative but quiet when I'm sad. Basically, I'm not your average girl but I just wish someone would accept me for it.

I may not be a good ummah, a good daughter, a good student, a good friends, a good listener, a good girlfriends, a good in everything but... I'll try to be my best ;)



Kenapa tak suke novel bahasa melayu?

Thursday, February 10, 2011

Maaf..
Bukannya aku BENCI KURANG SUKA dengan novel2 versi bahasa melayu..
aku ada sbb aku tersendiri..
agak sedih kowt...
ntahlah..

It's not that I'm proud to say that I love reading English books because I know the language here and there..(cheewah)..

It's because.. Ianya kerana beberapa sebab musabab yang munasabah tapi takde la berkaitan dengan sabah bahhh!...

Dulu time mude mudi zaman remaja aku.. dalam umur 17-19..aku mmg kemaruk..KEMARUK GILER ngan novel...ko cakap jelah novel ape yang aku tak baca time tu..(2003-2005)...semer aku sapu.. sampai leyh men tuka2 buku lagi ngan kengkawan sampai aku nyesal bg pinjam lagi..huhuh


kegilaan aku ngan novel ni turut aku kembangkan pada mama aku..tapi skrg aku dah stop...sampaikan semua kisah2 yang penah aku baca, aku turut ERASE kan dari memori aku...kenapa?

1. kisah yang sangat sedih , yang aku bace semuanyalah sedih..takdek kot yang happy banyak..
**ini menunjukkan realiti kehidupan orang MELAYU yang sememangnya byk mementingkan kisah-kisah yang buat org len rase lagi sedih ngan kehidupan mrk yang SUX tuh..

2. kisah yang sangat melampau
**ini mengukuhkan lagi persepsi orang2 MELAYU yang mmg hidup ni TOUGH giler

3. kisah yang kadang2 tak masuk akal
**ini menyebabkan mudah terpengaruh dengan emosi, perasaan..contohnya cite yang selalu dorang wat mesti nk pasal laki jahat..pempuan jahat..smuanya jahat2 lah belakanya.. so..bile byk baca mende ni...dahlah orang jenis cam haku ni hidup ngan kesah cenggitu gak..tetibe baca plak lagi..tak ke NAYE namenye...baik aku avoid..nanti meruntuhkan kepercayaan aku plak

so...itulah antara sbb musabah apekehei aku tak berapa suke ngan novel2 versi itu...tapi kalau my beloved bagi adiah, aku sungguh2 baca...hehehheheheh..WAJIB!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...