BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

♥ Followers ♥

♥ سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم ♥

If you don't like me, someone else will. If you're not missing me, someone else is. If you don't love me, someone else does... :)
I'm the type of girl who wears sweatshirts and jeans all the time but can dress nicer when I want to.

I'm the type of girl who is loud and talkative but quiet when I'm sad. Basically, I'm not your average girl but I just wish someone would accept me for it.

I may not be a good ummah, a good daughter, a good student, a good friends, a good listener, a good girlfriends, a good in everything but... I'll try to be my best ;)



Keluarga / Family / الأسرة / 家庭 PART 1

Friday, February 11, 2011

Sekarang dah pukul 2.51am kalau ikut laptop lame aku nih..
Tapi tak tau naper aku still nekad nk cakap pasal 'FAMILY'..


Jujur sejujur-jujurnya aku ENVY dengan kawan-kawan aku yang ada good relationship and close dengan FAMILY dorang..sangat sangat sangat ENVY...






kenapa?


Lets get it straight..
Siapa?


Atok dan Opah..
Mereka berduala FAMILY kami..menggantikan Abah..


maaf..kadang-kadang mmg byk perkara aku lupa..
pada awalnya aku sengaja melupakannya sbb terlalu perit untuk di ingati...
dan lama kelamaan menjadi sebati dengan diri sampai betul2 aku lupa..
serius nih... :/


Ok..berbalik dengan citer ATOK & OPAH..
ye..aku tau yang dulu Atok & Opah penah perlakukan kami dengan teruk sekali..
tapi aku yakin, apa2 pun mereka tetap berdiri di samping kami..


Sayang kan...?
Aku punyai seorang ayah yang begitu berjaya dan hebat dalam careernya..
mempunyai wang, harta dan tanah yg menimbun²....
aku mmg boleyh sangat banggakan diri aku sbb punyai Abah yang kaya, berjaya, bijak...
Tapi sebaliknya yang berlaku...


Semakin aku dewasa,
semakin aku kenal dengan true emotions yang ada dalam diri aku..
aku semakin pandai menilai yang mana kaca dan permata..


Aku seakan baru tersedar yang selama ini, segala sokongan yang aku perlukan dari seorang lelaki bergelar AYAH, aku dapat daripada orang lain...sedih kan?..


Sebagai contohnya...
dari kecik aku dididik oleh mama...sahaja...
tapi aku masih perlukan seorang ayah..
yang menggantikan tu adalah ATOK..
Ya..aku sayang sangat sangat kat atok...
Boleyh aku katakan ATOK macam seorang ayah pada aku..


Kenapa?
Sbb ..


Dari kecik, atok selalu beri aku kata-kata semangat untuk belajar..
Setiap birthday aku, atok pasti akan kirim bday card ngan selit duit kat dalam tu kalau raya..
Tak pun , aku ingat lagi time dok kat KL, Atok ngan opah sanggup turun KL nak jumpa aku ngan mama..
Atok belikan aku hadiah..


Aku ingat lagi..
Zaman kecilku aku mmg rapat sangat dengan atok...
Mungkin atok pon anggap aku ni macam anaknya kot pasa jarak aku ngan acu hanya 5 tahun..
Practically, aku ngan acu membesar sama2 macam abang n adik padahal acu tu pangkat pakcik (adik mama yang bongsu)...


Yang paling best, time tinggal umah atok dulu kat Parit..
setiap petang je, atok mesti akan take a nap..
dan aku akan join sekali titun..huhu..
tapi before titun tu .. atok suke cite2...cite macam2 lah...
(aku pon ada habit suka bercerita sblm tidur .. boboy paling suke nak dengar cite aku)
aku ingat atok cite hantu..
cite pasal zaman jepun..
cite pasal tempatan,,
cite pasal duit lelama..
cite pasal kete...
cite macam2...
dan setiap cerita atok tu ada pengajarannya..


antara yang aku ingat cerita 'jgn kencing berdiri',,
huhuhuhu..sbb ada buku cerita tu..
atok cite kat aku ngan acu...
sbb kawan syaitan katanya...
huhuh....


Atok sampai skrg masih suka bercerita..
dengan aku terutamanya..
Kalau Atok sakit pon, atok mengadu pada aku..
Kalau Atok dapat berita pape yang best pon Atok gitau aku..
Serius...sampaikan aku ni macam lebih dari anaknya..
Sampai sekarang aku dapat duit raye..segan dibuatnya...


Setiap kejayaan aku,
Atok pasti ada...
Setiap kali aku nak exam ke, nk interview ke..
Atok mesti akan solat hajat untuk aku..
aku cakap atok selalu berdoa biar aku berjaya dalam ape jua bidang yang aku ceburi..


Tau x kenapa aku nak cepat2 buat diploma, degree, masters ngan Phd?
Antara sbbnya adalah..
aku nak atok tengok semua kejayaan aku yang anak2 dia tak berikan..
Yang penting aku harap konvo aku masters ni, atok sihat walfiat untuk pegi Dewan kat UPSI tengok Istiadat Konvokesyen Masters aku,,,


Kenapa BUKAN ABAH?


Hairan?


Aku jadi semakin TAK HAIRAN..
Sbb bayangkan..
tugas seorang ayah bukan hanya memberi makan , pakai, shelter n education...
tapi yang paling peting kasih sayang..


It won't hurt you if you show a lil bit of love to your loved ones right?


To be continued..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...